Monday, February 9, 2009


Manusis di cipta di dunia ini khas untuk mengabdikan diri untuk Tuhan sekelian Alam..Tuhan yang Maha pemurah,Maha pengasih Lagi Maha penyayang...Tapi MalAnG sEKALI manusia makin hanyut dengan godaan dunia...Cinta yang suci dicemari dengan maksiat,Cinta yang indah di kotori dengan keburukan sifat manusia....Dengarlah......


..AyAt-aYaT cInTa..


Ya Allah,

Jika aKU Jatuh CInTa,

cinta kanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,

agar bertambah kekuatan ku untuk menyintai-Mu.


Ya Rabbi,

JikA AkU jAtUH HAtI,izinkan akau menyentuh hati seseorang yang hatinya bertaut pada-Mu,agar tidajk aku terjatuh kedalam jurang cinta nafsu...


Ya Rabbul 'Izzati,

JIka aku rindu,

rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syhid di jalan-Mu....


Ya Rafi',

jika aku menikmati cinta hambu-Mu,

jangan lah kenikmatan itu melebihi nikmatnya bermunajat kepada-Mu....


Ya Mu'iz,

jika aku jatuh hati pada hamba-Mu,

jangan biarkan aku terjatuh dalam perjalanan menyeru manusia kepada-Mu....


Ya 'Azim,

jika aku merindui hamba-Mu,jangan biarkan aku melampaui batas sehungga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu....

No comments:

Post a Comment